tisdag 17 februari 2015

Nekad insatser från Vuxen-hab

Är så irriterad på allt som heter vård just nu. Skrev igår om att läkaren är sjukskriven och att jag måste vänta på ny kontakt. Idag ringer jag till Vuxen-hab då jag förra veckan talade med dem och de sa att jag först skulle gå ATS kursen sedan få träffa läkare och/ eller arbetsterapeut. Tänkte idag att de toan ju vara bra att trycka på lite grann, är trots allt bara fem veckor till kursen avslutas oxh det brukar kunna vara kö till såväl läkare som arbetsterapeut. När jag ringer får jag till svar att remissen gått åter till min psykolog då vuxen-hab bedömer att kag inte har tillräckligt stor behov för att få stöd från dem. Känns som en stor jäkla fet smäll på käften! Jag kämpar för att få min vardag att gå ihop, kämpar för att ta mig upp på morgonen, komma till jobbet, ha ett städat hem, orka med tvätt, träning, fixa mat med mera, med mera, med mera. Och då låter det som att de inte tycker att jag kämpar tillräckligt hårt. Visst jag kan mycket själv, men just nu känner jag behov ac lite stöd från vårdens sida. I förtvivlan mailade jag både min sjukgymnast och psykolog. Sjukgymnasten svarar snabbt som alltid med att han märker att jag jobbar i en "uppförsbacke" just nu. 

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen inget roligt alls! Säg till om jag kan göra nåt för dig, du vet att jag gärna försöker :)
    Kram!

    SvaraRadera