torsdag 5 mars 2015

Ett bra läkarbesök

Efter mycket tjat fick jag en tid på Vårdcentralen idag, primärvården försöker undvika sådana som mig och hänvisar hej vilt till andra instanser, men samtidigt, någon måste ta ansvar och gör ingen annan et så ligger bollen på primärvården, punkt! Fick träffa en annan läkare idag, tack och lov, hon gjorde en mer noggrann undersökning, lyssnade på hjärta, lungor, kollade blodtryck och sedan fick jag lämna många rör med blod. Några provsvar fick de på en gång, de såg bra ut, de andra får jag vänta på. Konstaterat är dock att jag behöver vara sjukskriven en period, hon skrev fram till den 23 mars vilken är den dag som jag skall träffa läkaren.

Känns dock väldigt kluvet med sjukskrivningen, vet att jag behöver det helt klart, men med mitt enorma kontrollbehov känns det väldigt jobbigt att mina kollegor skall behöva vara inne i mina jobbärenden, kolla min mail, hjälpa mina kunder och kanske till och med att kunder måste flyttas över till ny handläggare. Jag känner ett svek, både mot mig själv, mina kollegor och kunder. Var inne på jobbet idag för att lämna läkarintyget, tyckte faktiskt att det var riktigt jobbigt att komma dit, rädd för att få frågor om mitt mående eller när jag kommer tillbaka, anledningen är att jag inte vet, helst vill jag tillbaka imorgon, men inser att processen kommer bli mycket längre än så. Skulle heller vilja bryta en arm, veta att åtta veckor läkningsprocess sedan blir det bra, med utbrändhet vet jag inte, och det stressar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar