tisdag 3 mars 2015

Fantastisk ridlektion

Måndagar är mina heliga kvällar, jag har ridlektion då vilket är så skoj. Vi är en grupp på sju personer och man skulle nog kunna kalla oss för en riktig "kärringgrupp" då vi är väldigt mycket inriktade på dressyr och inte superförtjusta i hoppning. Och de få gånger som vi hoppar är det ganska låga hinder vi pratar om. Vi har alltid samma häst vid fyra tillfällen och tidigare när vi hade en annan lärare brukade det finnas möjlighet till lite hoppning en av gångerna. När vi bytt lärare så har hon lyssnat väldigt mycket på dem som inte vill hoppa alls, med tanke på att de är i majoritet. Jag har dock till viss del saknat hindren, även om jag inte vill hoppa högt så är det roligt med lite små låga hinder mellanvarven. Nu har jag haft en lugn häst vid tre tillfällen, fjärde och sista gången igår och då bestämde jag mig för att nu skall jag argumentera för hoppning igår. Frågade läraren om hon kunde sätta upp ett hinder och det var ok, satte ett på ena kortsidan en bit in, så att de som inte ville kunde hålla sig utanför. Vi jobbade mycket i galopp igår vilket var jätteskoj och jag hoppade kanske 15 gånger över hindret totalt, mest i vänstervarv men även några gånger i höger. Har personligen lättare för vänster galopp än höger så passade mig på sätt och vis ganska bra=) Och det var så skoj igår, gick som på räls hela lektionen, skönt att få känna det ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar