torsdag 12 mars 2015

Föreningslivet

Under lång tid (15 år) har jag varit aktiv inom föreningslivet. Främst inom hörselskadeområdet, men också inom dövvärlden. Funderade mycket över hur det skulle kännas att bli 30, förlora en del av den identitet, det umgänge jag haft under många år. Idag är jag 28,5, har frivilligt valt att avgå för unga hörselskadade i Örebro där jag satt som ordförande i ett år. Sitter kvar på riksnivå som ledamot och har mandat fram till i nov på årsmötet. Har rätt att kandidera på ett till år, men sen är det stopp. Hur känns det då att närma sig pensionsåldern för ungdomsorganisationer? Faktiskt bra, börjar känna att jag gjort mitt och kommer att fokusera på andra områden i mitt liv. Tiden är inte slut än, men ändå skönt att ha kommit till denna insikt

Bilden nedan tagen från study session i Strasbourg i november 2014


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar