tisdag 28 april 2015

Startat med boendestöd

Igår var första gången som boendestödet besökte mig. Det var en delad upplevelse, mest innan de kom. Mycket handlar om bilden jag har av mig själv, att jag minsann skall klara allt själv. Mitt beslut på boendestöd handlar inte om att de skall lära mig att göra saker, jag kan städa, diska, tvätta och allt det där. Mest att mitt mående inte alltid gör att energin räcker till allt detta, måste prioritera och bromsa mig själv.

Igår gick vi igenom kylskåpet, kollade vad som var gammalt, kastade och gjorde rent. Idag gjorde vi samma sak med ett av köksskåpen. Oj vad mycket saker jag fick kasta säger jag bara. Lite dåligt samvete där. Boendestödet själv sa att hon skulle behöva hem och göra samma gallring hos sig själv ha ha=) Men det blev fint efter och nu hittar jag bättre sakerna i mina skåp och har fått betydligt bättre med plats. Tror att detta kan bli bra trots allt. Får ta lite pö om pö när det gäller att gå igenom och strukturera upp. Jag mår bäst när var sak har sin plats, men processen att ordna upp allt får väl ta sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar