tisdag 5 maj 2015

Dåliga dagar

De senaste dagarna har jag mått lite sämre och känt mig mer stressad. Tror att en stor påverkansfaktor är att jag just nu jobbar 50 % och är "sjukskriven på 50% men har från den 1 maj inget läkarintyg för detta. Skall träffa läkaren nu på torsdag och han kommer säkert att sjukskriva retroaktivt, så egentligen skall jag nog inte behöva oroa mig, men gör det ändå.

Funderar också hur jag skall göra och tänka nu framöver. Min målsättning när jag började arbeta var att 1 juni gå upp till 75 %. Kände på en gång att detta skulle bli tufft, så tänkte att ja efter Vättrenrundan det vill säga i mitten av juni, då... Idag känner jag mig halvdöd efter 50% arbete. Känns som att hjärnan inte orkar med, känner hjärntrötthet. Tror att detta är svårt att beskriva för någon som inte varit utbränd själv. Hur det kan ta så mycket energi att bara fixa småsaker hemma. Hur kan disken som tar 15 minuter att fixa kännas som ett maratonlopp. Eller hur kommer det sig att jag planerar veckans matsedel men sedan glömmer bort att maten faktiskt behöver fixas, på morgonen står jag där och skall till jobbet, ser att det står lax på matlistan, men inser att jag inte lagat någon mat. Detta beror inte på lathet, utan helt enkelt på att energin inte finns där.

Bästa sättet jag kan beskriva mitt mående med just nu är att energin känns ungefär som att gå runt med feber. Jag kan hålla mig uppe och på benen om jag kämpar, men allra helst skulle jag vilja krypa ner i sängen, dra täcket över huvudet och bara sova, sova si så där fem år så kanske jag blir mer pigg. Ibland får jagkommentarer från omgivningen att "ryck upp dig" om du bara kämpar lite till så kommer du att fixa detta. Ni skulle bara veta, jag kämpar varje dag, jag försöker verkligen men energinivån är som den är. 

Jag vill inget hellre än att bli frisk, frisk från min utbrändhet. De andra funktionsnedsättningarna kommer att finnas kvar, kommer livet ut att höra dålig och ha min asperger, det är något jag får leva med. Men om bara energin kunde öka... 

Känner att jag gnäller, men tvungen att få ur mig hur jag upplever min verklighet just nu

1 kommentar:

  1. Det är skönt att gnälla eller hur!!?
    Ta det i din takt och stressa mindre så blir allt mycket bättre, i längden. Är det så att du behöver en kock får du säga till 😉

    SvaraRadera