söndag 3 maj 2015

Förmöte Alemdalen 2015

Idag har jag varit i Stockholnm och Unga Hörselskadades kansli. För åttonde (ja ni läste rätt) gången skall jag följa med UH till Gotland och Alemdalsveckan för att jobba för ett tillgängligare samhälle för personer med hörselskada. Liksom tidigare år så skall vi ha "Slingpatrullen" det går ut på att besöka oliak evenemang och kolla tillgänligheten, inte bara om det finns slinga, utan även tolk samt arrangörernas attityd etc. För egen del har jag lite svårt att kolla slingan då jag är näst intill döv även med mitt cochlea implantat, men kan kolla de andra tillgänglighetssakerna samt skapa diksussion med politiker, oganisationer, myndigheter och andra som finns på plats.
 
Känner mig sjukt pepp inför årets vecka liksom alltid. Detta är nog en av de saker jag kommer att sakna mest när jag blir 30 och inte längre får vara medlem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar