fredag 29 maj 2015

Hjäpmedel


Nästa vecka har jag och min arbetsterapeut tid på Centrum för hjälpmedel för att kolla om det finns något som skulle kunna vara till hjälp för mig. Finns ju en hel skog av hjälpmedel och vi har funderat lite på saker som skulle vara bra för planering och för att försöka få in fler naturliga pauser i vardagen och på så sätt minska stress. Nedan följer några saker som jag tycker är lite intressanta.



Timstock

Bild http://www.westerstrand.se/tid/produkter/timstock.htm

Detta skulle främst vara för att lära mig att ta pauser både hemma och på jobbet. Dessa finns både som app i mobilen och som fast timstock. Finns med olika tidsintervaller. Ett sätt för mig skulle kunna vara att jag får köra på max en timma med olika saker och att jag sedan behöver ta 10 minuter paus, dvs. bli påmind om det kontinuerligt.

White board tavla med magneter

Vi tänker att vi skall fixa den whiteboard tavla jag redan har med magneter så att jag kan planera på den, typ en magnet för att tvätta, en för att fixa matlådor etc. På så sätt får jag en tydligare bild av att jag vissa dagar trycker ihop på tok för många sysslor på samma dag.

Synkning av kalendrar

Hitta ett bra sätt att kunna synka mina olika kalendrar, jobbkalender, privat mobilkalender, jobbdator och hemdator. Behöver jag nämna att det handlar om en Mac, en PC, en Samsung mobil och en iPhone?=)


Bolltäcke

Vill ha för att lättare kunna komma till ro och sova, men Örebro landsting skriver inte ut detta, men kan ju ta upp och säga att jag önskar det ändå. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar