söndag 17 maj 2015

Kartläggning av aktivitet

I fredags hade jag hembesök av arbetsterapeuten C samt att boendestödet och tolk var med. Tidigare vecka hade jag fått en hemläxa, en läxa som verkligen trycker på mitt problem, att planera "lagom". Under en dag fick jag kartlägga alla aktiviteter, halvtimma för halvtimma för att se vad jag faktiskt gör.  Vi följde kartläggning genom länken nedan


"Kartläggning av aktivitet är en självrapport över ett dygn indelat i halvtimmar, där klienten ska skriva ned vad hon/han gör. Det går även att handha instrumentet i en gemensam genomgång tillsammans med arbetsterapeuten.
Klienten skriver fritt ned vad hon/han gör samt inom vilket aktivitetsområde detta är. Klienten skattar också nöje, vikt och kompetens i sina aktiviteter. En sammanställning syftar till att ge en översiktlig bild av aktivitetsmönster och kompetens.
- See more at: http://www.fsa.se/Min-profession/MoHo/Oversikt/Kartlaggning-av-aktivitet/#sthash.IQZDZu5f.dpuf"


Ganska snabbt konstaterade vi mitt problem, jag har något att göra i princip dygnets alla minuter, tillåter mig inte att sätta mig ner, ta en kopp kaffe och bara titta ut genom fönstret. Helt klart ett utvecklingsområde för min del, vi skall jobba vidare med det och boendestödet skall påminna hela tiden så att det blir bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar