torsdag 7 maj 2015

Ommöblering

På jobbet delar de flesta av mina kollegor rum med någon kollega. Pga min hörselskada har jag haft turen att få ett eget litet krypin. Rummet är inte stort, inte snyggt för fem öre, men det har en dörr som jag kan stänga och det fyller därmed sin funktion.

För ett par veckor sedan besökte min arbetsterapeut mitt kontor, hon satte ord på det som jag hela tiden känt att möbleringen inte var optimal för mig. Jag hade ett stort gammalt vinklat skrivbord, anledningen till att jag hade kvar detta har främst varit att få plats med allt på skrivbordet så som bildtelefonen etc. Men konsekvensen blev att jag satt med sidan, ibland till och med nästan ryggen mot dörren. Kollegor har dagligen skrämt mig och jag känner att jag spänner mig för att försöka märka när honom kommer in i rummet. Arbetsterapeuten förslog ett mindre skrivbord och att jag sitter så att jag ser dörren. Mitt rum är väldig långsmalt men efter att vaktmästaren mätt kom vi fram till att det nog ändå borde funka. Fick tag på ett skrivbord idag och möblerade om. Har saker huller om buller nu och möbleringen ser nog lite konstig ut för en hörand person som inte förstår vikten av att ha överblick med hjälp av synen. men för mig tror jag det kan bli riktigt bra. Nu vill jag bara få de nya gardinerna som chefen lovat=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar