onsdag 27 maj 2015

Vänta på ansökningssvaren

Jag väntar på svaren för mina ansökningar om högre handikappersättning samt ansökan om aktivitetsersättning på 25 %. När jag träffade FK i slutet av april sa de att jag skulle få svar på ansökan om handikappersättningen inom 2-3 veckor, detta är nu passerat med råge. Ringde upp min handläggare i förra veckan för att höra lite hur processen ser ut. Hon berättade då att hon planerar att handlägga båda ansökningarna parallellt och att jag kommer få varpå båda innan semestern är planen (hon sade dock inget om när hon har semester=). Igår fick jag ett nytt mail om jag ville ansöka om handikappersättningen retroaktivt, och visst varför inte, hon kunde dock inte uttala sig om hur det kommer att gå, om det blir positivt eller negativt beslut. Personligen tror jag att aktivitetsersättningen går igenom, har bra underlag på det och skrivit en ganska bra motivering själv tycker jag om varför jag inte kan arbeta 100 %. Dessutom tyckte FK att jag skulle ansöka om 1/2 aktivitetsersättning och inte 1/4 som jag gjort, så känns som att de tagit till sig in problematik. Handikappersättningen är jag mer osäker på om den skall gå igenom eller inte. Väntar med spänning och håller tummarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar