fredag 26 juni 2015

Fantastisk service av Försäkringskassan

Sitter på Försäkringskassan och väntar på min tur för att lämna ansökan om bostadstillägg som man kan ansöka om ifall man har aktivitetsersättning och det har ju jag precis beviljats. Kommer in och skall ta en kölapp. Berättar att jag är hörselskadad och att tolk kommer strax före halv tolv och frågar hur lång tid de beräknade kö. Kvinnan Svarar på teckenspråk ca 30 minuter vilket innebär att jag skulle få hjälp ungefär samtidigt som tolken anländer. Hon säger också att skulle det gå snabbare i kön att jag kommer fram innan så skall han hjälpa till och översätta. Mycket bra service trevligt bemötande när jag berättar att jag använder tolk byter hon direkt språk som den enklaste sak i världen.

Nu sitter jag här med en latte och en kölapp och väntar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar