tisdag 23 juni 2015

Sjukskrivningen får löpa på

Har träffat läkaren idag, sjukskrivningen får löpa på, klantig som jag är missade jag att fråga hur länge han skulle skriva det på, men jag föreslog tidigare till mitten/slutet av september och då läkaren inte protesterade så misstänker jag att det kommer bli däromkring det landar. 

Hade haft hoppet om att vi skulle kunna ändra lite med medicinerna, att ändra för att främst kunna få bättre sömn. Men han menade på att jag redan äter så pass mycket att vi inte skall öka dosen. Istället skall fokuset ligga på terapin. Håller med till viss del, men samtidigt så som det ser ut nu med psykologen som skall sluta så känns det som att det kommer ta tid innan det kommer igång. Hade ju under fjolåret målet att vara klara för länge sedan, och vi har inte ens startat ännu, så det hela tiden dykt upp nya toppar på isberget. Så får väl se om de kan skaka fram en ny psykolog och vad som händer sen. Läkaren tipsade också om att vara ute, att få ljus etc. sådant som jag så väl vet om och redan gör, tror han på allvar att jag sitter inne hela dagarna?! Berättade för honom att jag tränar cykling och då automatiskt tillbringar ganska mycket tid ute. 

Så just nu känns det som att allt står och stampar, det händer inte så mycket på någon front inom psykiatrin just nu och då både läkaren och psykologen skall sluta, läkaren omgående och psykologen första oktober så kommer nog processen att stå still mer eller mindre fram till årsskiftet. Åå vad jag älskar detta, not.. Ja, ja, är i alla fall nöjd med psykologkontakten i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar