onsdag 10 juni 2015

Sommarridning

På ridskolan där jag går ordnas ibland Sommarridning. Ibland är det uteritt och ibland handlar det om en längre tvåtimmars lektion och sedan med fika efter. Igår anmälde jag mig just till en tvåtimmars lektion ute på banan. Kom dit och vi fick önska hästar. Jag önskade lärarens tävlingshäst Primer eller hans son Julius. Båda är bra men Primer är lite större, mer välutbildad men samtidigt med större motor. Han är aldrig dum men kan bli stark.

Vi börjad med dressyr. Framdels och bakdelsvändningar gick bra, skänkelviknkngar också helt ok. Sedan bygde de upp tre låga, låga hinder på ena långsidan, mer åt cavaletti hållet egentligen och på andra långsidan två bommar som låg på marken. Vi skulle sedan komma varv, på varv på rulle och ta dessa hinder. Jag fegade dock ur på hindren i början och tog bara bommarna på marken. Men Primer som är hopphäst hoppande ju över det ändå:-) vågade mig sedna på att ta ett av hindren/cavaletti bommen och sedan alla tre på raken. Han är lite stark i hoppningen men samtidigt så mjuk och fin. En fantastisk kväll på hästryggen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar