söndag 14 juni 2015

Vätternrundan 2015

                                                                                                              Foto Tomas Larsson
 
Bild på familjen Larsson innan start
 
 
Vätternrundan 2015 är över, Sjukt nöjd med runda. I år kändes förutsättnignarna minst sagt dåliga, med endast 65 mil i benen, en rygg som låste sig i måndags som jag fick knäcka till hos kiropraktorn, den blev bättre men ömmade rejält.
 
Fredagen bjöd på ett fantastiskt väder i Motala, kände att trots förutästtnignarna så var jag ganska taggad. Kom ner till start och känner hur rygg och ben smärtar, känner mig nervös och tänker lite so en Örebroare "det går aldrig". Fäller helt ärlgit några tårar över både smärtan men också ångesten som hela situationen medför. Mamma säger till mig att jag skall bryta och ge upp om det gör för ont, men i mig har jag ändå att detta skall jag fixa.
 
Vi rullar iväg ut ur Motala i första startgrupp. Vädret är perfekt, sol och ganska varmt. Lite blåsigt med västliga vindrar, men inget jag hade direkt ont av. Vi trampar på, kilometer efter kilometer, mil efter mil och det flyter förvånansvärt bra. Även backarna där jag och pappa brukar vara svaga. Även om vi inte är jättesnabba så flöt allt på så otroligt bra, vi mådde bra, kände att krafterna fanns kvar ända fram till mål och vi var jämnstarka.
 
Och så här glada blev vi efter målgång
 
 
 
 
 Foto Daniel Larsson
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar