onsdag 1 juli 2015

Linslusen

En av målen denna veckan i Almedalen är att synas och höras. Förra veckan blev jag kontaktad av svt som ville intervjua om slingpatrullen, träffade dem idag de filmade och ställde lite frågor på morgonen. Kändes helt ok med det, men sedan vid lunch hör de av sig igen och vill få filma inne på något seminarium som jag besöker. Mötte upp dem i eftermiddags igen och de filmade då mig och tolken på väg till seminariet. Eller ja, vi fick låtsas i alla fall, gå fram och tillbaka på en gata och teckna om allt och inget. Att prata/teckna på måfo är dock lättare sagt än gjort speciellt om det skall vara något med sammanhang. Kommer på nyheterna ikväll eller imorgon, troligen imorgon.

Blev även intetvju av nerikes allehanda NA som är vår lokaltidning i Örebro. Denna intervju skedde via telefon. Det kändes också bra men alltid nervöst att se vad journalister skriver ihop. Alltid risk för missuppfattningar. Kommer i NA imorgon eller övermorgon så måste fjäska med någon örebroare att köpa tidningen så jag kan läsa.

Blir spännande att se, avskyr dock att se mig själv i tv, tycker alltid det ser ut som kläderna är ostrykna, håret på ända etc  😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar