måndag 13 juli 2015

Städning med boendestödet

Idag jag jag haft boendestödet här i ett par timmar. Har egentligen stödtid 4,5 timmar men idag orkade jag inte riktigt med det. Vi hann i alla fall med att städa lägenheten. Bara det är en utmaning. Jag har mitt sätt att städa på. Jsg vill inte säga att det egentligen egentligen skiljer sig så mycket från hur boendestödet gör men exempelvis kanske jag brukar börja med köket, sen gästrummet och de kanske startar i en annan ordning. Inte fel men blir lite knixigt att samarbeta med städningen  då ibland. Samtidigt är det väldigt olika hur noga de är när de städar. Idag hade jag manlig personal och nu kommer mina fördomar fram men det är skillnad på städningen om det är en man eller kvinna som utför det måste jag säga. Städat idag och hittar damm i fönstren och någon fläck här och var. Det tar emot men samtidigt nyttigt att försöka acceptera att det just nu ser ut så. Finns saker som är viktigare än att ha det kliniskt rent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar