onsdag 2 september 2015

Första mötet med Autism & aspergerförbundet

I måndags var det dags för första mötet med autism och aspergerförbundet. jag har varit medlem sen början av sommaren, men aldrig deltagit på några aktiviteter med dem, mest för att tiderna helt enkelt inte passat in i mitt övriga liv. Nu tog jag mod till mig och anmäklde mig till en fikaträff som de hade på Hälls café här i Örebro. utrustad med teckenspråkstolk kom jag dit. Det framgick inte tydligt i kallelsen var vi skulle träffas, caféet har två ingångar och om vi skulle träffas utanför eller inne visste jag inte. Och hur ser man på någon som kommer att de har asperger eller autsim liksom. Fick fråga lite försiktigt och ja, det var rätt grupp. Vi fikade en och en halv timmaoch småpratade lite grann, intressant att höra om allas upplevelser av diagnosen. Konstaterar igen att jag har en ganska lindrig diagnos, men att konsekvenserna för mig blir annorlunda i och med min hörselskada också. Men kände ändå nyttigt att kunan träffas och prata lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar