söndag 4 oktober 2015

Insamling flyktingar

Har lagt märke till hur mycket kläder och saker jag har som jag inte använder. Kom att tänka på att kläder och skor faktiskt kan komma till användning till andra. Valde att kontakta Asylgruppen i Örebro för att se om de hade behov av kläder. Tyvärr har de inga lagringsmöjligheter utan har endast möjlighet att ta emot det som de för stunden har behov av. Just nu handlade det om vinterjacka, vinterskor och mössa, halsdukar. Samlade ihop lite saker här bestående av min gamla vi vinterjacka som jag inta använt den senaste säsongen och troligen inte kommer att känna behov av den kommande säsongen heller, ett par vinterskor som inte passar mina fötter får ont av dem och de är princip helt nya. Packade också ihop ett par mössor, några par vantar och några halsdukar och sjalar. Har mängder och man hittar alltid sina favoriter och mycket tar bara och hänger i garderoben. Hoppas att de kan fylla en funktion för någon annan.

Passar också på att röja i garderoben lite mer, kommer bli några vändor till soprummet och några vändor till Myrorna.  Återanvändning, det känns bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar