tisdag 3 november 2015

En chansning med vården

Har troligen en senknut på vänster fot. Är liksom på ovansidan som det är som en stor knöl stor som en halv pingisboll ungefär. Den har växt i stolek ganska så rejält och nu har jag svårt att få på mig skor. Ringde vårdcentralen igår, tid om två och en halv vecka, jaha ok. Tänkte i eftermiddag att jag gör en tokchanding och åker till akuten. Bokade tolk. Träffar en sköterska som hänvisar till ortopeden, ok väl framme där, förklarar mitt problem, utan att ens kolla på foten så säger de att det är vårdcentralen jag skall vända mig till, de misstänker att det är en senknut som behöver tömmas på innehållet. Vi diskuterar en stund och jag menar på att det är svårt när man knappt får på sig skorna och svullnaden bara ökar att vänta en vecka. De säger då att jag kan testa ringa 1177 och se om jag får en tid på jourcentralen. Tolken hjälper mig att ringa, nej, de hänvisar till Vårdcentralen. Efter mycket tjafs så får jag i alla fall en tidigare tid hos Vårdcentralen, redan nu på torsdag. Får se om det är en senknut och om vi skall dränera den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar