fredag 29 januari 2016

Inskickad ansökan

Nu skall jag sluta trycka ner mig själv för några dagar i alla fall. Nu är ansökan om sjukersättning på 25 % inskickad och jag kan inte påverka det så mycket mera. Jag har skickat med ett personligt brev, min aspergerutredning, ett audiogram, läkarintyg från hörselvården och kommer även inkomma med läkarintyg från psykiatrin. Att skriva ansökan har på många sätt varit tungt, jag har massa bra sidor och kan massor, det vet jag, men just när jag sitter med ansökan skall jag fokusera på alla mindre bra sidor, alla svagheter, defekter och åkommor och verkligen i detalj beskriva hur det påverkar mitt arbete och min vardag. Nästa vecka skall jag till Försäkringskassan, är beredd att de då kommer att ställa kompletterande frågor utifrån det skriftliga underlag jag inkommit med.

Pratade även med min nya psykolog om min arbetsförmågan igår. Jobbar ju nu 22,5 timmar i veckan mitt mål är att komma tillbaka till 75 % vilket innebär 30 timmar i veckan. Problemet eller hur jag skall uttrycka det är att jag har boendestöd måndag och fredag eftermiddag, så de dagarna behöver jag sluta vid lunch. Det blir då väldigt långa arbetsdagar de tre andra dagarna, nästintill heltid. Då krävs det i princip att jag skall infinna mig på jobbet redan kl 8 på morgonen och det vet jag själv att det är sällan jag klarar. Inte av illvilja, men orken och energin finns helt enkelt inte. Även märkt som i onsdags när jag var på jobbet vid 8 att då tryter energin rejält efter lunch, jag fick yrsel, mådde illa och kände mig allmänt hängig. Så tror att jag behöver ligga kvar på denna arbetsnivå ett tag till. Jag kommer att komma igen, men det behöver ta sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar