onsdag 13 januari 2016

På hästryggen

Ikväll startade vårens ridning för mig. Blev en kall lektion där termometern visade -11 när jag satte mig i bilen för att åka hem. Alla dessa kläder som ligger i en hög på golvet hade jag på mig och vet ni vad jag frös inte. Underställ i ull kan rekommenderas starkt om man skall ut i denna kyla.

Vi fick välja hästar ikväll och jag valde arabblandningen Modlack. En vacker herre som är duktig på dressyren lätt att få på tygel. Ikväll var han dock hemsk att leda till och från ridhuset. Det är en ganska lång sträcka att gå kanske 500 meter och vi går på gångbana längst en trafikerad väg. Han slog med huvudet, sparkade bakåt, småstegrade och var allmänt fjantig bara. Ridningen funderade mycket bättre än att leda honom han skötte sig fint, gick på tygel bra. När vi skulle galoppera över bommar som låg på marken bestämde han sig dock för att ta ett jätteskutt över, så det gäller att vara med i svängarna😊 men en kul häst att rida. Har sagt det förr och säger det igen ridning är världens bästa avkoppling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar