måndag 18 januari 2016

Tur jag är kontrollfreak

Tur att jag vill ha kontroll över allt. Nu till helgen skall jag till Stockholm på Sveriges teckenspråkstolkars förbund (heter det så?) årsmöte. I alla fall ett årsmöte och konferenshelg för teckenspråkstolkar. Även vi brukarorganisationer inom döv och hörselskadevärlden är inbjudna att deltaga vilket jag tycker är kanonbra. Unga Hörselskadade som jag representerar har betalt in en deltagaravgift, vi tog alla förgivet att det ingick boende. Jag som alltis vill kontrllera saker mailade dock till STTF och kollade så att det säkert är bokat rum redan från fredag. Får till svar att det inte ingår rum alls! Vilken tur att vi upptäckte det nu, då går det ju att lösa, inte kul att komma fram till hotellet där man tror att man skall bo sent fredag kväll och upptäcka att man står utan rum. Ibland är det bra att vara kontrollfreak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar