lördag 6 februari 2016

Stridsyxan

Nu har jag lugnt ner mig lite efter gårdagens möte. Börjar kanske tänka lite mer rationellt över olika lösningar, olika förslag och tankar. Pratade med min närmsta vän i telefon igår och bara det ger lite energi. Ringde också mina föräldrar och pratade med dem, mamma förstår mig och min frustration, hon tror inte heller att 100 % med min hörselskada är aktuellt, hon ser att jag blir trött. Pappa menar att jag kan försöka, kan testa med den nya tjänsten och se. Givetvis skall jag se hr det utvecklas, men tror ändå att heltid kan vara svårt.

Just nu försöker jag lägga upp lite planer ej i prioriterad ordning

- Möte med arbetsgivaren och facket om hur vi kan anpassa min arbetsplats bättre och eventuellt om de krånglar med FK kunna hitta konstruerade arbetsuppgifter motsvarande skyddade arbetsmarkaden en kort period för att se hur det funkar. Allt för att försöka slippa Samhall

- Kontakt med en kompis föräldrar som är duktiga på lagar och regler

- Kontakt med kompisar både med hörselskadade och de som har asperger för att få lite info hur mycket de jobbar och hur deras ansökningar om sjukersättning sett ut

- Få kontakt med hörselvården och få med Claes Möller min läkare vid nästa besök

- Lägga upp en plan om utökning av arbetstid i det nuvarande arbetet och presentera för FK. De sa att de är beredda att bevilja rehaberästtning istället för sjukpenning för att möjliggöra detta.

- Kolla med föreningsjurister i de organisationer jag är medlem i om de möjligen kan hjälpa till


Som mamma sa, sista kortet är inte lagt, jag kommer inte att ge mig i detta, det får bli min kamp. Gäller bara att hushålla med energin under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar