lördag 20 februari 2016

Ullared shopping

Tre generationer Larsson har en tradition  sedan några år tillbaks. Vi åker vecka 7 torsdag och fredag till Ullared. Jag och brorsan och mina föräldrar har sedan vi varit små och haft sportlov just vecka 7 alltid hittat på något. När vi växte upp tog föräldrarna ledigt och vi åkte ut på olika saker. Det har varit Ullared, det har varit bad osv. Även fast vi barn idag är stora jag blir ju 30 i oktober och brorsan blir 27 i maj så har vi fortsatt att hitta på saker jyst vecka 7.

Jag tror det är fjärde året som vi kör denna tradition vi har nu. Ullared. I julklapp från mig och Daniel (min bror) får farmor och farfar resan. Det innebär att vi på torsdag efter lunch beger oss från mina föräldrar utanför Hjo de knappt 19 milen till Ullared. Vi checkar in i våra stugor och beger oss sedan till GK: s dör några timmar shopping på kvällen.

Halvt utmattade som man blir av att gå där åker vi till stugan och slappar. SI er över och på fredag morgon går vi in några timmar igen innan vi avslutar med en ganska tidig lunch och sen åker hem.

Det innebär att vi på torsdagen går ca 3 timmar i varuhuset inklusive middag och fredag ca fyra timmar inklusive kaffepaus och lunch. Det gör att det lugna upplägget även passar farmor och farfar bra då de går en stund och sen blir det avbrott och de får sitta en stund.

Själv älskar jag att åka till Ullared även om det är uttröttande också. Man blir rätt seg i huvudet efter några timmar. Nu hade vi dock jätterur och det var lite folk både torsdag kväll och fredag.

Blev en del köp, lite kläder tyckte faktiskt att de hade mer bra kläder denna gång än när jag var nere sist. Blev också gardiner, nya handdukar, mat och massa andra saker. Vi avrundar 2016 års sportlovsvecka och Ullaredsresa. Alla tre generationer ät mycket nöjda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar