fredag 1 april 2016

Boendestödsförändring

Idag skedde plötsligt en förändring av boendestödets utformande.

Tidigare har det varit så att de hjälper till. Kanske jag startar damma i köket och de i sovrummet och sen möts vi på mitten, eller att jag dammsuger och de våttorkar. Som jag uppfattade det på uppföljningsmötet vi hade för några vecor sedan så skulle boendestödet successivt ändra sin roll från att hjälpa till, till att mer sitta på en stol och ge stöd vid behov genom att påminna mig om att inte stressa. Nu skedde detta över en natt. När boendestödet kom idag kl 14 så har hen md sig nya rutiner där boendestödet endast skall sitta på en stol och ge stöd i princip. Idag har jag under två timmar hållt på och fixat och donat, diskat och småplockat med ett par ögon ständigt stirrande på mig men utan att få någon hjälp praktiskt. Jag har så svårt för när någon sitter och bara "observrar" mig. Nu blev jag oförberedd på detta vilket skapat stress och ångest. Svårt att göra något åt situationen just nu då det som hänt redan hänt, men fuderar över hur jag skall göra på måndag då jag har boendetöd igen. Nu känns det som att skall vi jobba på detta sätt så kan jag avsluta insatsen redan nu. Jag behöver ingen observatör i mitt eget hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar