fredag 15 april 2016

Nattgäster

Skulle sova för en halvtimme sedan hade jag tänkt. Gick till mitt rum och upptäcker att det ligger en dan i min säng. Kollar både en och två gånger att jag gått rätt själv. Jo vars det var mitt rum och damen sover där så sött. Går till personalen och meddelar att vi har ett problem, det ligger någon i min säng. Tror att personalens första reaktion nästan var att skicka mig till PIVA (psykisk intensivvårdsavdelning) då de väl typ trodde att jag började se varelser. Men de går med mig och upptäcker att där ligger en dam. Hur hon tagit sig dit är typ ett mysterium då hon är rätt skröplig. Dessutom har min godispåse fått påhälsning. All choklad med undantag från en bit var väck sant att en halväten godisbit låg kvar på bordet. Även läskflaskan var nästan tom.

Damen blev uppväckt och fick snällt gå in till sig. Jag fick rent bäddat och ligger nu i sängen efter ett gott skratt.

Ja du damen, alla undrar hur du kom hit, vi hoppas att godiset smakade bra och att  läsken var god. Sov nu så gott i din egen säng. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar