onsdag 18 maj 2016

Resultatet av tatueringen

Nu var det gjort. Min nya fina tatuering på teckenspråk. För mig har denna ett så stort symboliskt värde. Det står "HOPE" med teckenspråksbokstäver. För min del symboliserar det både min dövhet och kampen att lära mig det fantastiska teckenspråket. Jag lever idag ett bra liv som döv med CI och är stolt användare av teckenspråket.

Tatueringen symboliserar också hopp. Jag har en tid mått väldigt dåligt, det är ibland lätt att tappa gnistan, att se att det kommer ordna sig på något sätt även om man innerst inne vet det. Därav blir det som en påminnelse för mig. Placerade även tatueringen på underarmen som ett tecken på att försöka att inte skada mig själv, kommer varje gång när jag ser denna tatuering bli påmind, det finns hopp, det kommer att ordna sig.

Nu får den läka ihop. Just nu är den inplastad, därav den ser lite konstig ut på en av fotona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar