lördag 3 september 2016

Bara tre möten kvar

Befinner mig på tåget mot vår kära huvudstad. Styrelsemöte med unga hörselskadade (UH) står på schemat. Slog mig att det bara är tre styrelsemöte kvar. Därutöver årsmötet i november samt lite småaktivteter men inget större. Känns så konstigt på sätt och vis. Varit aktiv på lokalnivå sedan 2001 och kom in i styrelsen på lokal nivå 2002 eller möjligen 2003 och sedan på Riks 2008. Jag har haft diverse olika positioner allt från supleant på lokalnivå till ordförande på riksnivå. UH är en organisation som betytt väldigt mycket för mig som person. Inte minst när jag blev döv och kände att utan den kunskap och erfarenhet jag fått från organisationen hade hörselförlusten varit mycket kämpigasre än vad den blev. 

Idag börjar jag känna att jag gjort mitt inom organisationen känbs skönt att släppa ansvaret om några månader och lämna över till nya friska förmågor. Vad skall jag engagera mig i istället? Skall jag släppa hörselfrågorna helt eller skall jag engagera mig i annan  organisation? Jag tror i vilket fall att jag kan behöva lite paus, en paus att andas, tänka efter vad jag vill. På sikt kommer jag definitivt engagera mig i organisationer igen.

1 kommentar:

  1. Det kan nog vara bra med en paus nåt år, bara hänga med på HRFs aktiviteter utan att behöva leda nåt. Chilla lite o slippa ansvaret ;-)

    SvaraRadera