söndag 22 januari 2017

Livet med katt

Har under en tis funderat på att skaffa katt. Jag gillar djur, jag är uppvuxen med djur och kände att det skulle vara trevligt med lite sällskap. Kollade runt på blocket bland annat efter en katt som skulle passa mig och efter lite funderande fram och tillbaka föll jag för en unge på snart 14 veckor som är en blandning mellan bengal och norsk skogskatt. Han hade sitt hel i Säffle i Värmland så varven bit att åka. När jag såg honom var det kärlek vis första ögonkastet så söt och så fina ögon. Satte honom i transportbur och började köra hemåt. Han gnällde lite fram till Karlstad, vem hade inte gjort det liksom instängd i en hur men sen lugnade han ner sig och slösade till och med till en stund. 

Väl henna sprang han runt  några varv som om han ville gå husesyn sen lugnade han ner sig. Han är busig, älskar att leka med mina hårsnoddar bland annat han är också väldigt kelig och kan ligga i knät och sova i timmar. Han verkar ha funnit sig tillrätta bra

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar