söndag 22 oktober 2017

Åt rätt håll

Känns som saker äntligen börjar gå åt rätt håll för mig. Vi hade ett SIP- möte (samordnad individuell planering) i torsdags och vi gick då igenom min situation. Vi kom fram till flera bra saker och fick flera bra nyheter. En kort sammanfattning är:
- utökat boendestöd en tid efter utskrivning för att se att allt funkar när jag kommer hem
- SIP- möte mellan vården och Vuxen- hab i november för att se vem som skall stå för insatsen i form av arbetsterapeut
- försäkringskassan börjar se mitt ärende från annat perspektiv och bad nästan om ursäkt att de inte gjort det tidigare
- vi skall ha vårdplanering i Lindesberg innan utskrivning

Har aldrig tisigare upplevt detta stöd. Tur i oturen att SIP sammanföll med en inläggning kanske. Nu hoppas jag att vårdplaneringsmötet på tisdag går bra. För sen blir det utskrivning på onsdag om allt klickar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar