lördag 31 mars 2018

Fixar och ordnar

Idag är det påskafton, fram till nu har jag nästan tagit det som en vanlig lördag. Jag har städat bilen invändigt, brukar passa på att göra det när jag är nere i Hjo för mamma och pappa har hus så lätt att komma intill med dammsugaren samt lätt att skura mattorna. Nu är bilen betydligt renare än innan och jag är därmed nöjd och glad. Har även kört några maskiner tvätt, skönt att tvätta här när man inte behöver boka tvättid utan bara köra, längtar dock till jag kan hänga tvätten ute, den luktar så gott då.

Nu ikväll kommer farmor och farfar hit och det blir lite påskmat, blir nog trevligt tror jag. Blir väl även att fortsätta tvätta, har en maskin kvar att köra. Oj vad jag firar påsk, eller inte=) Men skönt med några extra dagar ledighet i alla fall, det skadar aldrig.

Min lille katt Charlie tycker dock om påsken har vi upptäckt. Påskris med fjädrar är väldigt kul att leka med. Han plockar ur dem ut riset och springer iväg med. Eller så välter han hela riset och släpar iväg med grenarna. Vi testade dock att lägga ut kanelstänger (katter skall inte tycka om det) och det verkar faktiskt funka, han har inte varit på det påskriset efter det. Han skall väl dock känna att det är påsk han med kanske=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar